tirsdag 5. mai 2009

Herr And på Ringve

I dag har jeg vært hos tannlegen og det resulterte i 0 hull,lykkelig for det:) tannlegen ligger på Lade,og hva var da mer naturlig enn å ta seg en sving innom Ringve og andedammen der?Det som er så gøy der,er at stokkendene er så utrolig tamme,så mens jeg sto og fant fram kameraet og skifta linse,så var det et andepar som kom opp og rusla forbi føttene mine:)

Det er godt å være ute sånn,å bare kjenne stillheten,være alene og nyte synet av disse fascinerende skapningene:)

DSC_0145.JPG

Men det var ikke de som fanga oppmerksomheten min mest idag,men denne krabaten her. Jeg vet ikke hvilken and det er,var inn epå Wikipedia,men der fant jeg ikke denne ande-familien.. Men den svømte,leita etter mat og dykka.. Og den var lenge under vann,ble helt fascinert jeg:) En elegant svømmer:)

DSC_0144.JPG

DSC_0148.JPG

På leting etter mat... Tror han var ganske så sulten..

DSC_0150.JPG

På vei under,ikke de skarpeste og klareste bildene dette ,men de fanger øyeblikket:)

DSC_0151.JPG

Borte.... Det hvite er en plastpose.

11 kommentarer:

matte sa...

Vilken söt :) Jag ska kolla i fågelboken och se om jag kan hitta den. Grattis till noll hål!
Alltid skönt när man har varit till tandläkaren och inte måste tillbaka :)
Ha det så bra!
Kram

matte igen sa...

Nu har jag kollat. Det enda den liknar är en Islandsknipa (Bucephala islandica) men den finns huvudsakligen i Nordamerika och på Island. Kanske en som är på rymmen :)

Havfruen sa...

0 hull er toppers:)

Flotte bilder da Eva. Vi skal ta med Tobias på Ringve en dag. Han har forresten nettop vært her og sjarmert..og jeg glemte og ta bilde..er det mulig?
God ettermiddag..nå kom sola også:)
Klem:)

Cathrine Aksnes sa...

søt krabat... terapi å være alene og nyte slike øyeblikk :)

Made by KKann sa...

Hei hei hei - herlige ande bilder! Åsse så deilig som det er å bare rusle ute se og nyte naturen! Smil!

KlemKKann

Anne sa...

Tenk å kunne hatt slike svømme egenskaper du... både svømmerferdigheter og flyferdigheter :-))

Godt det ble 0 hull på deg da, og så har du nå det tannpastasmilet også min venn. Uansett så tar de seg da betalt de tannlegene..., helt uhørt. Faktisk så hadde det vært morsomt å sette hvordan de hadde reagert om en hadde tatt med " hygiene tiltak" i form av hansker og smekke selv???? Bare det kommer jo opp med en hundrings på regningen.

Ha en toppers dag Eva, sola skinner jo!!! Klem herfra.

Anonym sa...

SÅ deilig å ha null hull - vært flink å pusse bissene du! Flotte bilder av Herr And - de er noen morsomme og søte skapninger. Du har fanget den så fint også - Ringve er et flott sted, dit skal jeg og nyte blomstene snart. Fin dag til deg! Klem fra Randi**

Kathrine sa...

Kvinanda er min favoritt. Dette er hannen. Har et par jeg følger på en sjø oppi her, men de er ikke vant til folk slik som de på Ringve nei. En fantastisk dykker:)

:))

Lemi sa...

hei.... spiseplass i samme stil hadde kje vært å forakte nei... men vi har spiseplass, den e IKKE bloggvennlig, den e heimesnekra av far min, og heilt grei, men ikke så fin som denna koseplassen... så no vnte vi bare på at været ska bli varmere....
ska sy trekk til puten i morra tenkte æ, av kid-acrylduka..

Linda sa...

Det er så deilig å være ferdig med tannlegebesøket, og enda bedre når en vet at det ikke er noen hull.
Så fine bilder Eva!
Tror ikke jeg har sett en slik and før. Fin var den!

God natt og klem fra meg.

Jeanette sa...

Wow for noen bilder du har tatt Eva.,skulle gjerne tatt turen dit:)
He he neida det var ingen konkurranse mellom oss:) var en utrolig flott dag>!
Klem j.