mandag 25. mai 2009

Mandagstema-Trøbbel

Denne uka er ordet trøbbel,og jeg har tolket det på litt forskjellige måter her...  


DSC_0036.JPG


Dette bildet har jeg vist før,og i alt dette søppelet,rotet,ute,bor det noen ifølge mamma som går forbi hver dag!


Livet er ikke bestandig enkelt,og disse må klare som seg best de kan...Og man trenger ikke ha havnet i trøbbel,men noe må ha skjedd på livets vei,for å havne her.... OG uansett så må det være trøblete å bo sånn ute...


DSC_0006.JPG


Denne stakkaren,havna i trøbbel på grunn av meg.. Den fikk stå ute i frost og snø,vakker synes jeg:) Sikkert ikke behagelig for planten.


DSC_0088.JPG


Og her er det ikke anda,men derimot jeg  som hadde havna i trøbbel hvis jeg hadde havna samme situasjonen....


For flere trøblete bidrag,så trykker du deg inn HER

21 kommentarer:

Bling - our elf on the shelf sa...

Det siste bildet ditt der, jeg kan ikke gjøre annet enn å bøye meg i støvet! Fantastisk flott da du :)
Samtidig ser jeg deg for meg i samme stilling *fnis*
Kan ikke være kjekt å bo slik nei, jeg grøsser bare ved tanken. Flott var også den forfrossne blomsten, selv om den kansje ikke hadde det så kjekt der den sto.
Mange flotte tolkninger.
Klem fra Siw Aina

Unknown sa...

Flott tolkning av mandagstema.
Blomster og grønnsaker liker jo ikke snø, men denne var jo nydelig å se på! Og det siste bildet da? Vakkert!
Men tror du ville få skikkelig trøbbel i samme stilling ;o)

Ha en fin uke!

Miriam Elisabeth ツ sa...

flott tolkning av trøbbel :) og fine bilder.

Ja, alle trenger vi håp ;) takk for kommentar på håp innlegget :)

Anne sa...

Du som jeg lo av den anda!!!
Snakk om å gå på hodet :-)) Skikkelig et blinkskudd Eva.

Men jeg må nå si deg da at jeg IKKE er eier av noen micro linse. Klart står det på ønskelista, å ja, men til sparegrisen fylles opp, må nok det bare bli med drømmen ennå. Bruker mitt vanlige objektiv jeg når jeg tar macrobilder, prøv du også så skal du se.

God klem herfra denne mandagen

liven sa...

Bidraget ditt i dag var både trist...og morsomt!!
Du er så flink til dette eva!!

og du....den rosa på bildet mitt er Rhododendron....så er det masse hortensia og en rosebusk!!

ha en fortsatt fin dag og en god ny uke:o)

Petunia sa...

Ja, trøbbel kan være så mangt slik som du beskriver her. Og hadde du havnet i vannet med kamera - da hadde det definitivt vært trøbbel:)

Anonym sa...

STre forskjellige "vrier" - det var kreativt. Både trist og fint, og bildet av anda er et ordentlig blinkskudd!

Anonym sa...

Så fine bilder, spesielt det nederste var knallflott mens det øverste var et trist syn! Flott tolkning av tema! Ha en fin kveld!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Underbar tolkning Eva!!
Men alltså, den fågeln som dyker bilden gör mig mål lös!! Vilka färger & skärpa & så underbart motiv *kär*

De andra två var strålande dom också alltså :D

Nu måste jag rulla mig nedåt i din blogg *smil*

Klemmer

JULIEK sa...

Flotte tolkninger : )

Cathrine sa...

Heisann Snuppa!!
Har vært mye i det siste,mye plaget med ryggen..

Så har jeg mistet min kjære snille gode mormor,det er så trist..Masse som må ordnes så jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe min kjære mamma.

Men skal på ferie til Tyrkia neste uke,trenger det nå..Den er betilt for lang tid tilbake,så ungene gleder seg masse..

Vill noks savne deg masse..

Ferieklem til deg og dine:-)

Som mine dager er sa...

Dette var trøblete historier. Hvem bor slik i dagens samfunn? Det er da vel ikke nødvendig? Grusomt rett og slett. Og slemme damen som har latt pene planten stå utendørs!! Og jeg som deg ville fått megatrøbbel med hodet under vann og resten av kroppen sprellende på oversiden. Gurgle gurgle gurgle ... hjeeeeelp!!!

Klem fra Marit

Malys krok sa...

Blinkskudd det siste bildet, og alt i alle bildene gjorde sitt til at dette ble et godt bidrag til temaet. Den som slenger fra seg søppel på denne måten har virkelig trøbbel. Ha det godt og takk for kommentar. Fra Margit.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Fina foton!
Härliga tolkningar av temat.

Kram från Eva

Besta sa...

Kjempe fine bilder og bra tolking av trøbbel. Ha ei fin uke.

Gry Offernes sa...

Nydelige bilder - spesielt det siste. og jeg er enig - jeg hadde nok havnet i trøbbel også. Sannsynligvis på bånn...

Vestlandsjenta! sa...

SKikkelig flott tolkning på oppgaven!! Varierte og flotte tolkninger!! Hm, men nå havner jeg snart i trøbbel om jeg ikke kommer meg i seng for må opp allerede 05! Hehe! Natti natt!

linsky sa...

Flotte bilder! Skjønner ikke hvordan du har greid det bildet av anda altså.

Rimkogeren sa...

Tre flotte skud, tre fine kommentarer. Tak for det!

Maria sa...

Men du - om du lå på samme måde som anden... Ha ha ha, havde set utrolig morsomt ud.

Det er frygteligt at tænke på at njogen bor i det trøbbel.. Det er trist, at vi i vores nordiske velfærdssamfund findes mennesker der har det så slidsomt, at de ender der. Så ser man tingene i perspektiv.

Klem maria

Melusine sa...

At noen kan bo slik er nesten ufattelig, men så vet vi jo at det bor folk på de mest usannsynlige steder. Trist er det dog.
Frosne blomster kan være flotte motiver, og rosen her har du fanget virkelig godt. Samme med anden; skikkelig flott bilde og god tolkning :)