fredag 1. mai 2009

I for...

Her kan du lese alt om

I dag har vi kommet til I i bokstavleken ABC i ord og bilder...

Og det var ikke tvil i min sjel om at det måtte blir IS og ikke hvilken som helst is,men Sanwich fra Diplom is:) Det er ungenes favoritt,og hos begge to går det ned på høykant.. Når vi var på ferie i Danmark i fjor var det nesten full krise,for de hadde ikke Sandwich og det var det eneste som gjaldt... Det spiller ingen rolle om det er sommer eller vinter,når farmor kommer på besøk så er det en 6pk Sandwich som gjelder. Og er ikke den med så er det nesten så hun må dra på butikken og handle... Hun rekker ikke å komme inn før størstemann spør: Har du med Sandwich farmor??

DSC_0012.JPG

Denne ligger ikjelleren og venter på morradagen:)

DSC_0013.JPG


En av de søte små,greide ikke å spise opp,og da måtte restene fryses ned:)


For flere bidrag så går du inn til PETUNIA

27 kommentarer:

liven sa...

Å jada....is er godt:o)
Og spesielt denne!!
I dag har jeg fått malt utemøblene på bryggen....et til strøk i morgen!!
Da er jeg klar for latmannsliv der:o)

Ha en fin helg Eva :o)

Som mine dager er sa...

Is ja. Og spesielt Sandwich. Min favoritt også. Kunne spist den isen til frokost, middag og aftens jeg. Og i min familie er jeg nok ikke den eneste.

Is er jammi, og takk for at du valgte Is som I bidrag.

Kos deg videre med helgen.

Klem fra Marit

Anne sa...

Den ER god, men jeg synes da den er så klissete å holde i!! Det er den eneste ulempen, men jeg har faktisk opplevd å spise slike når kjeksen var gammel også, og det var IKKE godt!!

Du for en dag vi har hatt i dag!! Netsten som en sommerdag jo. Jeg har puslet litt i hagen og litt innendørs desverre, for noen bare MÅ jo ta et tak der også. Vi krysser nå fingre for at det blir ganske bra i morgen også, for da bærer det på tur en plass.

Klem herfra!!

Anonym sa...

Is er alltid godt det:) Sandwich er ikke min favoritt, men idag spiste jeg en ny sandwich is med pistasje, den gamle er bedre...
Anita.

Min Verden sa...

Is er godt - jajjamennsann (hvordan skrives egentlig det?). Det er så koselig med alle historiene dine Eva, det er liksom litt "slutt" på sånt her. Har heldigvis en liten nevø :) Alle blir så voksne rundt meg. Ha en strålende helg. H.

Petunia sa...

Vann i munnen:)
En av mine favoritt is også:)
Nå får jeg se om det er noe mer is igjen i frysen eller om ungene har spsit opp alt.....

Tante Mimmi sa...

Å! Eg er sååå einig med gutta dine! mmm! Den beste! men..min hadde aldri havna i frysen att...då er det tomt!
;) God helg

Unknown sa...

Eg er heilt einig med dine søte små!!
Sandwich er best:0)
Fredrik har og hatt denne isen som favoritt nr 1 i fleire år...
Flott bidrag.
Klem

Kathrine sa...

Hu og hei. Denne vart kåra til den dårligste isen i fjor(?)pga kjeksen. Kliss?Klabb?
Sjøl liker jeg ikke is, så jeg vet ikke noe om den jeg.
Men godt valgt I.

Ønsker deg en riktig god helg videre:))

Klem:)

Cathrine Aksnes sa...

herlig... sandwich er namnam :) og man kan bli mett å ja. greit å spare en til morgendagen da;) ha en flott helg med guttaboys

elle-melle sa...

Iskrem er herlig, smaker så fantastisk godt.
Han/hun var lur som fant opp dette vidunderet.

God helg!

Charlotte - FO² sa...

hihi, så utrolig bra innlegg :) Ja dette er nok en av favorittene :)

Ha en super helg!

Made by KKann sa...

Jammi - det er favoritten her i huset også! Smil!

En super lørdag ønskes deg!

KlemKKann

MineSine sa...

Supert bidrag på I - og en knallgod IS! Favoritten her i huset også :-)
Smarte folk lar ingenting gå til spille vettu - da fryser vi det ned... så har vi i morgen også :-)

FO - 2 sa...

Is ER godt! :))) Nam nam!

Min favoritt er Amarettois fra Hjem is. MMMM....!!!

Marie sa...

Det är väl aldrig fel med en is, oavsett vinter eller sommar. Hoppas sommaren bjuder på många härliga is-stunder. (eller glass som vi svenska säger)

Havfruen sa...

Enig Eva..dette er den beste isen.
Det er jo sesong for den nå!

Solværet gikk over gitt...men den kommer vel tilbake?

Klem:)

Jeanette Jess1 sa...

Var inne på tanken jeg og,men fant ikke noen is bilder jeg kunne bruke,så da ble det idrettsdag på meg. Sandwich er helt klart en av favorittene her og,og det er deilig at vi nermer oss den årstiden det er naturlig å spise is HELE TIDEN heldigvis, det er jo så godt ;o)
Ha en super helg selv om sommeren tok en pause!!

Hilde sa...

Å, jeg digger Sandwich jeg også...og det gjør jentene og resten av familien her:-) ER det en ispakke vi har i fryseren, så er det Sandwich!

Så forferdelig med det innbruddsforsøket da! Tenk deg som du sier at du kommer ned om natta..forferdelig at man ikke kan være trygg! Føler med deg, og håper det ikke gjentar seg.

Klem Hilde

AnnetteK sa...

Nam Nam. Is er deilig og spesielt Sandwich

Sologbolig sa...

Is er et flott i-bidrag. Sjøl er eg veldig glad i is, har eg is i fryseren så er alt ok. Ha ein fin søndag.

Hege sa...

Nå nikket jeg gjenkjennende når jeg leste. Her er det bestemor og bestefar som er Sandwichdealere! :) Og det MÅ være på plass når han enten er på besøk der eller de er her. Vanens makt er stor.

Flott bidrag!

Ha en riktig fin søndag!

LoneK sa...

Namnam is er godt!
Og favoritt isen den er vasnkelig å klare seg uten!

Ha en flott søndag

Anne-Berit sa...

Er så enig,is er kjempegodt.Flott I-bidrag!

TorAa sa...

Takk som byr - hurra;))

Anonym sa...

Jeg er helt enig med prinsene dine, Eva; sandwich er GODT! Jeg er ingen is-spiser, men akkurat sandwich kan jeg finne på å kjøpe meg. Glupe unger! Ha ei fin uke "nedi dær". KLÆM!

Linda sa...

Hei Eva.
Takk for hyggelig hilsen ;O)
Jeg har ikke vært så aktiv med kommentarer selv i det siste, men det blir!
Elsker is...men er nå veldig mett, så i dag fristet det ikke!
Ser dere har hatt innbruddsforsøk...huff så ekkelt!
Når vi flyttet for 2 år siden så la vi inn alarm og brannvarslings system.
En liten sikkerhet.
Dere var iallefall heldige denne gangen ;O)

Ha en super uke Eva!

Klem fra Linda