fredag 15. mai 2009

K for......

Her kan du lese alt om     


I dagens ABC i ord og bilder er bokstaven K.. Og jeg mimrer tilbake til sommeren 2006, da turen gikk til Kroatia og vakre Dubrovnik..


IMG_2820.JPG


En vakker bro,som har litt av samme konstruksjon som Skarnsundbrua ved Mosvik..


IMG_2689.JPG


Den vakre gamlebyen sett fra sjøsiden:) Å leie seg en seilbåt,er em flott måte å se og oppleve på.


Hvorfor dra på øyhopping bare i Hellas? Det er mange flotte små øyer langs Kroatia sin kyst..


IMG_2735.JPG   


Masse folk i gamlebyen på kveldstid.


IMG_2768.JPG


En vakker liten landsby ved navn Cavcat,idyllisk:)


NOen drar vel kjensel på noen av bildene,for de har vært brukt før...


For flere K-bidrag får du inn til Petunia



29 kommentarer:

Anonym sa...

Kroatia er et sted jeg har veldig lyst til å dra til - og lysten ble ikke mindre nå. Herlige bilder, ble nesten i feriemodus! Kos deg i sola i dag, Eva! KLÆM!

MineSine sa...

Kroatia står høyt på "steder-å-besøke-listen" - ikke mindre nå.....
Herlige bilder, takk for at du deler :-)
God helg og god 17.mai :-)

VELKOMMEN sa...

Jeg har ikke vært i Kroatia - men nå fikk jeg lyst til å reise. Flotte bilder.
Ønsker deg god helg og en fin 17. mai. :0) (0:

Marits Hus sa...

Så mange vakre plasser man skulle hatt tid til å dra...... Nydelige bilder....
Ha en skjønn helg og 17.!

Rune Eide sa...

Det synes å være et sted som er vel verdt et besøk. Hatten av for den broen!

Rimkogeren sa...

Hyggelige skud, jeg faldt især for den himmelstræbende bro! God helg :-)

Petunia sa...

Dette må være et nydelig land å feriere i:)
Kjempefine bilder du viser oss!
Ha en flott 17. mai:)

Malys krok sa...

Nydelige bilder du viser fra Kroatia! Så flott den brua var! Ser ut til at dere har hatt en fin ferie der. Ønsker dere en fin
17.mai. Hilsen Margit.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Flott K bidrag, det var litt av en stilig bro du hadde bilde av der. :)

irina sa...

Der skulle jo vi ifjor...men da var jeg syk...

ha en flott 17 mai.
Klem

Miriam Elisabeth ツ sa...

Kreativ og flott løsning. Fine bilder. Ha en fin helg!

anne-linn sa...

Flott innlegg! Har hørt mye fint om Kroatia, men har selv ikke vært der. Ha en fin 17.mai!

Charlotte - FO² sa...

Flotte bilder, så innmari fint ut der :) supert bidrag!

Ha en fin 17.mai helg!

Jeanette Jess1 sa...

For ett flott sted,her kunne jeg godt ha vært en tur ser jeg ;o)
Flott bidrag!!
Ha en flott 17.mai helg ;o)

Anne sa...

Gratulerer vakre Dronning!!
Feiende flott ble det her inne nå, og jeg er overbevist om at du ser det selv også?? De flotte bildene dine blir litt større og kommer mye mer til sin rett!!
Nå skal da jeg slutte å mase mer om dette jeg også.

Kroatia ja, har en onkel og en tante som reiser dit, og de er veldig veldig fornøyd i alle fall. Kanskej dette skal bli et reisemål du.... Så masse planer, og så mye som froster, men du som det koster, og så lite en har fri (eller rettere sagt en skal bruke de feriepengene og feriedagene til :-(( her blir det nyt ytterdør og litt forandring på innganspartiet i sommer, kjedelig, men nødvendig.

Nydelig vær da gitt, rene sommeren :-)) skikkelig god temp også. Måtte det nå bare vare til den 17. Toget her går halv 10!!!!! så vi er avhengig av litt varme ja.
Ha enå en superduper fredag kveld min venn!!

Du har vel hørt rykter om blogtreff???

Olga T sa...

Den där bron!! Wow!

Gry sa...

Hos meg står også Kroatia høyt på ønskelisten. Så det var kjekt å få en liten kikk fra landet. Ha en fin helg!

GundaM sa...

Herlig den haedingen din er blitt Eva, stilig!!!

Takk for trivelige kommentarer, har det litt travelt for tiden og rekker ikke over alt men nå en liten bloggrunde til noen favoritter ehr inne ;)

ha en flott helg i norges vakreste by!

Anonym sa...

Kroatia er et både flott og spennende reisemål! Fine bilder :)

HildeS sa...

Jeg også ønsker meg til Kroatia, og fikk ikke akkurat mindre lyst når jeg ser de flotte bildene dine..

Min Verden sa...

Nydelige bilder :) Kos deg med 17. mai forberedelsene. Jeg kjøpte tute til min håpefulle også i år - men jeg er usikker på om hun kommer til å bruke den - ennå den var rosa ;) Hehe, kanskje ikke noe for 7. klassinger! Kos deg med dine små før og etter jobb. Blir bra det også. Jeg nyter hjemmekvelder i mai. Tidligere var jeg sekretær i 17. mai komiteen. Det slipper jeg nå - og jeg kan ikke si at jeg savner å sitte på møter i mai :D Deilig! God helg forøvrig. Må det gode været spre seg over hele landet. H.

Bling - our elf on the shelf sa...

Så mange flotte steder du har besøkt. Mange flotte bilder :)

Bling - our elf on the shelf sa...

Jaaa, trett Siw Aina her. Jeg ønsker deg jo en alldeles fortreffelig 17. mai også må forstå :)

Marit Vollan sa...

Hei i igjen kjære venn! Lenge siden sist nå. Dt er bare å ta seg en svipptur en formiddag:-) Har vært litt hektisk med diverse + nye unger (en slutta, to nye begynt...) Så mange fine bilder og koselige innlegg. Takk for turene og titten:-) kosa meg! klem

TorAa sa...

Kroatia,
ja et vinderlig og spennende landskap og hyggelige folk.
Var der i 1974-75-

Tkk for innslaget, som vekket gode minner.

ha en flott 17. mai

Randi sa...

Så mange utrolig flotte bilder...herlig den duck fighten...hihih...det er viktig og fange øyeblikket ja.

Kroatia ser vakker og innbydende ut. Vi har blitt greekofiler....så vi reiser til Rhodos for andre gang...i fjor var vi på Kreta og det var litt for mye turistpreg.

Ja noen må jo holde Norge igang, greit nok det også. Vi koser jo oss veldig på jobb.

Solen skinner i dag også...ser ut til å bli en flott dag. Blir vel mye ute liv i dag også. Så må vi vel heie på Alex i kveld.

Ha en fin 17 mai
Klem

Hege sa...

Kroatia ser utrolig flott ut! Og jeg har sagt til meg selv mange ganger at dit MÅ jeg dra.

Ble Italia dette året, men kanskje neste år???

Flotte bilder!

God helg!

Mitt hvite hus sa...

Dette er et land jeg kunne tenkt å reist til også... vakre bilder...
God 17, mai

Sologbolig sa...

Nydelig K-innlegg. kroatia er bare så fint. Eg har vert i Dubrovnik for noen år siden og likte den gamlebydelen så godt. I fjor sommer dro vi til Istriahalvøya (heilt nordvest i Kroaria) det var kjempeflott og anbefales på det sterkeste. Som du kanskje har sett så så har eg reisedilla ... og stortrivest med det. Ha ein fin 17.mai