fredag 23. oktober 2009

E for....


Hjelp som tiden flyr,vi er kommet til runde nr 5 igjen av ABC leken til Petunia:) Dette er gøy,og 5 betyr E....

Hadde den samme E i forrige runde nemlig E for Elg. Årsaken til det er at jeg er utrolig fascinert av de tamme elgene på Millest gården rett før Duved i Sverige...

Som publikum får du være med å mate dem,klappe dem ,kysse dem.. En surreaslistisk opplevelse....

DSC_0270.JPG

Her kommer sjefen sjøl,Arthur som er en 9 tagger, 5 år...

DSC_0292.JPG

Denne kjekke frøkna heter enten Wilma eller Bodda...

DSC_0293.JPG

Sprøtt å være så nær disse svære dyra!

DSC_0303.JPG

Arthur har fått maten sin og slapper litt av:) Potet er godt...

DSC_0304.JPG

Ikke lenge lå han i ro,det var jo et tre med masse godis i nærheten!

En fun fact om elger: Ikke tro at du kan svømme fra dem,for de er raske svømmere som kan dykke opptil 6 meter for å finne sjøgress!!!

Flere E-bidrag finner du her

17 kommentarer:

Henny sa...

Jeg tror, jeg ville blive nervøs, hvis jeg kom så tæt på en elg. Flotte billeder!

Mona sa...

Härliga bilder du tagit. Inte visste jag att vi hade tama älgar här i Sverige! Första bilden ser dock lite farlig ut. Det ser ut som om han kommer i full karriär rakt mot dig.

Petunia sa...

Elg er noen artige dyr! De er litt sånn "trege" eller "slow" som man ville ha sagt på engelsk. Litt keitete kanskje.
Akkurat som hegrene, er det noe litt forhistorisk over dem.
Fine bilder:)

TorAa sa...

Hei igjen,
ny uke og du har funnet skogens konge.
Så vakre bilder.

Ha en flott (h)elg

ps. jeg er luta lei av svinepest forvirringen. Så jeg blogget litt om det også. På min litt sære blogg:
http://zfraoven.blogspot.com/2009/10/svineinfluensa-og-norske.html

linsky sa...

Å, den var nå søt! Men jeg hadde blitt redd om den kom løpende rett mot meg. :)

Dortheivalo sa...

Woouw. Sikke nogle dyr.

Anonym sa...

Elger er staselige, og litt skumle. Skjønner det er en sær opplevelse å være så nær dem, for de er jo kjempestore. Klappet et par stykker i Namsskogan Familiepark en gang, spesielt, ja. Fiiin lørdag, Eva! Klemmer

Eli Kristin Magnussen sa...

Flotte bilder av elgen! Bra du skrev at det var tamme elger, for ellers hadde jeg trodd du var utrolig heldig eller kjempemodig som fikk knipset så gode bilder i den frie natur :D Herlig innslag!

Rimkogeren sa...

Og så var der elgen, der vaskede sig kort før jagtsæsonen startede. Den ville gerne være REN ;-D

Malys krok sa...

Elg er flotte dyr å se på fra avstand, men vil helst ikke møte på dem på nært hold. Vi har dem relativt ofte her i nærheten av huset. Det er jeg ikke glad for! Men stolte dyr er de så absolutt, og dine bilder viser dem klart og tydelig! Flott innlegg. Takk for kommentaren, vi har være marketur, derfor sent svar.
God helg! -Margit-

Margrethe sa...

Flotte dyr og flotte bilder. Her er desverre ikke elg her jeg bor. Bare uendelig mye hjort.

liven sa...

Flotte bilder!!
Her hos oss er det ikke elg...bare masse hjort!!
Disse dyrene er jo bare helt enorme....og litt ekkelt når de kommer for nær traffikerte veier!!

ha en fin lørdagskveld Eva:o)

Unknown sa...

Elg er jo bare stilig Rett og slett!
Var en gang på elgsafari her i Kristiansand. Utrolig opplevelse. Det krydde jo av elg overalt?! Men man kunne ikke se dem før man lyste på dem med lykten om kvelden. Stilig.

Sologbolig sa...

Flott E-innlegg av eit flott dyr. God helg

ElinSire sa...

Kjempeflotte elgbilder! Tenk å komme sånn innpå det flotte dyret!

Ha en fortsatt god helg!

Camilla Elstad sa...

Åy så artig! Har sett at de reklamerer med et skilt det står Älgvafflor eller noe på, dette var for 2-3 år siden. Det så skikkelig spennende ut med tamme elger! :D

Anonym sa...

wow... snakk om nærbilder. Så flotte de er.Men disse så nå ut som de var ganske vant med mennesker. Har hørt at de kan bli sinte også.Flotte bilder!