mandag 19. oktober 2009

Mandagstema-Natur

Mette sier i dag:
NATUR

Å komme seg ut fra huset og godstolen/sofaen er deilig. Kjenne frisk luft og elementene. Hos meg er det fortsatt kald og deilig høst. Kanskje noen der ute til og med har fått vinter allerede?

I alle fall har jeg lyst til å se det fra deg, Natur.
Nær-natur? Fjern-natur? Natur fra der du er nå eller kanskje der du har vært? Noe flott du har lyst til å vise som du har tatt bilde av?
Det bestemmer du og ditt kamera!

Kameraet mitt og jeg hadde oss noen turer i forrige uke i naturen og her er noen av våre opplevelser:

En klynge med små sopp sto så alene i skog kanten og var de eneste sola traff,så de lyste opp som gull.

Blir så fascinert over måten sola leker seg i naturen...

En vakker allé rundt Theisendammen..

Hansbakkfjæra:)

Vet ikke helt hvem som går tur med hvem her jeg?!

For flere innlegg så trykker du deg inn HER

31 kommentarer:

Havfruen sa...

For noen herlige naturbilder Eva. Det fra Hansbakkfjæra var knall:) Å være ute i naturen er det beste:)
Dagens første tur ble tatt i sol..så kom det ei regnskur, nå skinner sola igjen. Friskt her:)
Nyt dagen og klem fra meg:)

Rimkogeren sa...

Hvor er dine billeder smukke. Lyset er fantastisk.

@afjo72 sa...

Henger meg på; FLOTTE naturbilder, særlig det fra Hansbakkfjæra :o))

Ha en fin uke!

liven sa...

Nydelige bilder Eva....når det gjelder naturbilder er du så utrolig flink !!

ha en fin uke:o)

ElinsPhoto sa...

Vilka fina bilder, otroligt fin bild när solen strilar ned genom träden och lämnar skuggor på marken.

Madame sa...

Sikke smukke billeder af lysets magi i naturen, Eva!

Klem og ha' en god uge :-)

Tania sa...

Flotte bilder av naturen! Likte aleen veldig godt:-)
Ønsker om en fin uke!

Mona sa...

Fina bilder allihop, men finast är det från Hansbakkfjæra - samma motiv som du har i din header. Dom är helt suveräna!

Litt om meg sa...

Fine bilder og Teisendammen har jeg gått mye rundt :)

Turid Holm Flaa sa...

Mange fine naturbilder. Og den alleen syns jeg var mystisk og spennende.

Kathrine sa...

Ja, godt skrevet! Ut må man bare, hver dag:)
Godt vær i dag og. Fargene er bare knall ute!
Hansbakkfjæra er jo flott da, er der nesten hver dag:) Alltid fint der.
Klem:))

Dreamgirl sa...

Herlige bilder, og den allèen jogget jeg gjennom igår :)

pepperkverna sa...

Nydelige bilder! Hege

Petunia sa...

Vakre naturbilder du deler med oss! Likte så godt det med hunden og barnet og det med veien der lyset kommer mellom trærne:)
Kjempeflott!!!

Marten sa...

Nydelig lys på bildene dine, de var virkelig flotte!

Anne sa...

Her publiserer du det ene vakrere enn det andre Eva. NÅ ser jeg du leker og tør med ditt kamera, helt kjempe jente, og se den allen da gitt, men lys og skygge, du er GOD!!
Ta det til deg og sol deg i skrytet min venn. Må se det en gang til jeg :-))

Malys krok sa...

Å så flott som dette var!! Kjempekoselig det siste bildet! Men de andre og. Det er så mye å se, bare en har øynene med seg.
Takk for koselig kommentar!
-Margit-

Anonym sa...

å men, her var det en bunt med vakre bilder. Nydelige farger og lysspill! Det er nesten vanskelig å finne favorittbilde her, det var så mange fine!

linsky sa...

Så fine bilder!
Jeg likte det med alleén speielt got! :-D

Camilla Elstad sa...

Bilder av barn og hund(er) sammen smelter hjertet mitt, det er så utrolig flott :D Ser ut som at de koser seg begge to ;)

Jeanette Jess1 sa...

Kjempeflotte naturbilder, fikk nesten lyst til å krype inni alleen din og gå en tur i solskinnet ;o)))

Anonym sa...

tusen hjertelig! :)
fine bilder! likte veldig godt det med skyggane på trernå!

Hanne sa...

Flotte naturbilder! Likte spesielt det fra Hansbakkfjæra.

Unknown sa...

Morrn.

"Bryggbilden" är så fin, med alla fåglarna. Ljuset otroligt flott.

Ha de bra.
Hasse A

Unknown sa...

Takk for inspirerende bilder i en hyggelig blogg! og takk for mange hyggelige kommentarer. Kom innom min blogg og hent en overrakelse.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅå sååå vackra kort...du är bara föör duktig på att fora,vackea naturomgivningar med!!

Grattis till världens bästa morfar..så söta barnen dina är!!!!

Go kväll! Kramis Millis ♥

organic-lizzi sa...

Herlige naturbilder..
Steder og natur som ikke finnes i min nærhet..
Sol/skygge...farger...:-))
Suuuper uke & Klemm Randi

-Kamilla- sa...

Den aléen var nydelig, fikk lyst til å gå innover langs veien!
Nyt godværet ;0)Her i nord har vi regn, skikkelig høst vær ute nå.
*Klem*
-Kamilla-

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Vilka underbara bilder eva!!

& sååå fint skal sett poden med hunden har *fniss*
Tenker han aldrig er våt mera!

Såg över oen underbara bilder av skulptur & en vacker solig alle, for noen blinkskudd ;D

Hoppas ni alla mår bra & att solen lyser över Trondheim. Här är väldigt grått, men just idag bryr jag mig inte för jag håller sängen.... & just kom maken efter & är blitt super dålig!! rareste jag vart borte i for det kommer som kastet over en :(

Stor Klem fra mig till dig & helt basil fri över internett ;D

Bea sa...

Så utrolig flotte bilder du tar:o)



klem

Melusine sa...

Ja, det er deilig å komme seg ut fra huset for en forfriskende tur. Da er det ekstra godt å komme inn igjen, fyre i peisen og sette seg i sofakroken med en god bok.
Nydelige bilder du har tatt, det siste er rett og slett herlig!