fredag 27. juni 2008

Martnan

I går var vi på Martnan i Trondheim.. Det var siste dagen,og den eneste dagen med godt vær. For å si det sånn,vi var ikke alene i byen... Det var mye folk,og med 2 barnevogna så gikk det tregt.. Kunne vel like gjerne vært hjemme,for det var like mye "søppel" som vanlig...Juggel og fjas,x-antall boder som solgte lakris... Var langt imellom godbitene,men det vet man jo egentlig før man tar turen... Men så er det det da,at man må no på Martnan læll da sjø.... Vi kom hjem med 1 hund som bjeffer og går,en kanin som hopper framover og lager noe lyd,og et sett med Marracas... Arriba...     


                 Tatt fra Erling Skakkes gt og nedover Munke gt

                Torget med Olav Trygvasson

Prinsen fant seg noen skulpturer utåfor fylkeshuset/tinghuset som var bare så morsomme... Sje på mæ da mamma,sje på mæ...
Nå lurer dere sikkert på hvorfor jeg viser skoen igjen!!!! Joda,noe må man jo miste når man er på martnan,og hva annet enn ei ny sko???? Så da vi skulle i barnehagen idag,så mangla det en høyre sko.De lå i stellebaggen og den hadde ramla ut da noe ble henta i baggen.Så i dag har jeg vært på Falkanger på City Syd og kjøpt nye...For de hadde ikke på den som var nærmest of-course(Kbs). Men ei snill dame ringte og la av sånn at jeg slapp å kjøre bomtur.... Så hvis vi mister ei sko til, må vi passe på at det er den venstre......

13 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det var kämpigt med barnvagnar och allt bland allt folket! Jag brukar tänka när jag går på marknad att hur orkar föräldrar :) Jag är imponerad!
Ha de!
kram matte

Dreamgirl sa...

Er aldri på den martnan jeg. Bare søppel der lell. Nei, jeg anbefaler på det varmeste Rennebumartnan på berkåk i august :)

Anne sa...

Martnad ja, det har nok gått meg helt hus forbi i år. Men slik er det nå engang når men jobber og jobber, og bytur på kveldstid har nok ikke fristet så mye denne uka.
Huff å min for et vær vi har hatt, det bare må bli ern forandring snart, for dette tærer jo på humøret.

Skal starte sko utsalg du ser jeg :-)

Flott helg til deg Eva.
Klem herfra.

borghild sa...

Kan tenkte meg det var litt knotat med vogn, ja!! Og så kjedelig å miste den ene skoen da!! Godt du fikk tak i nye iallfall!
Så kos å se innlegget ditt med bleieposen også, jeg har vært litt fraværende i det siste, jobbing, besøk og bursdag har tatt en del tid:-) Ha en super helg! Klem B:-)

Som mine dager er sa...

Hei igjen Eva

Takk for alle koselige kommentarer på ferie-bloggingen min. Det setter jeg stor pris på.

Har ikke fått med meg martna'n jeg. Men jeg gleder meg derimot til Olavs-fest dagene, for jeg har så lyst til å gå på konsert med det russiske mannskoret i Vår Frues Kirke. Skal se om jeg får meg billetter - muligens er jeg litt for sent ute.

Det herlig med ferie. Tenk å være så priviligert å få to uker med kjæresten og bare dyrke hverandre. Ingen unger og avbrytelser. Ingen forstyrrende telefoner og sms. Bare vi to! Vi har hatt det så fantastisk. Det var godt å komme hjem igjen, men når man trår inn igjennom dørstokken, så innhenter hverdagen deg. Alt blir veldig rutine. Nei sannelig - jeg sier JA til ferie året rundt !!! He he ...

Vi høres Eva. Mange varme klemmer herfra.

Ellas Inspiration sa...

Va skoj med skorna! Jättebra. Hoppas att det blir "rätt som förvinner"....

Jasså, din man är målare. Skicka hit honom nu! Tack! Hela huset skall målas och jag sitter hellre här...

Ha en riktigt härlig helg!

Kram Karin

Min Verden sa...

Du/dere er skikkelig flinke til å reise rundt å gjøre saker og ting. Det må jeg si. Heldige unger :) Utrolig smart den dingsen til vogna med koppeholder m.m. Nymotens mødre sier nå jeg bare ;) Utrolig mange ting som har kommet etter at datteren min ble stor. Jeg har lagt inn en overraskelse til deg hos meg. Ha en fortsatt god helg :) Hanne

Min Verden sa...

Så kjedelig med de fine nye (og dyre) skoene. Håper han mister "det andre beinet" neste gang ;)

Anonym sa...

Snedig, dette - vi liksom må på Martna'n, selv om vi omtrent vet utenat hva som venter oss der...tradisjon, det er vel det det er. Lure dere som ventet til sola kom:)Du, i bloggen min ligger en liten ting og venter på deg:) Dette ble en nattbloggings - så nå sier jeg god natt og ha en fin søndag. Klemmer fra Tyholt

liven sa...

Heisann!! Vi har også noe vi kaller marknadsdagar her hos oss!!
Gikk glipp av disse i år for de var tors-lørdag og vi kom hjem i går kveld!!
Her er det også masse rask....
Men et yrende liv og det er jo gøy!!

Geox sko er gode ja....har et par selv. De kjøpte jeg i fjor og de er bare helt supre!!

Ha en fin søndag:O)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Vagn och stora folkmängder är jobbigt ja!
Jag frykter alltid att någon plötsligt sitter uppe i vagnen.....

Men jag tycker det är mysigt med marknader.
Julmarknaden i Gamla Stan Sthlm är fantastisk & rekommenderas om ni skulle dit på julhandel en gång.

Faktiskt massa Norska utställare där ;0) du vet Lusekoftor, ren skinn & skinn vantar & skinn mössor.
Köpte mig underbara skinn vantar nu i julas när jag var nede, tyvärr försvann dom ute på shopping :(

Idag är det dagen för depping, min syster med fam reiste idag & då är det så trist atte *snyfft*

Hoppas ni har en skön söndag söta & miljoner kramar till dig❤

Nu skall jag & snuttan äta havregryns gröt *nam nam*

Min Verden sa...

Stikker bare innom for å ønske en god uke. Hanne

Maria sa...

Åh nej, hvor æregerligt at miste sådan en ny sko. Men heldigt i fik fat i nye, og så MÅ han bare miste den anden "fod" næste gang da, ha ha.

Sådanne markeder kender jeg. Man ved godt det ikke er noget særligt måske, alligevel MÅ man bare afsted, for det kunne jo være. Og faktisk er det af og til der man er heldig også.

Nyd ferien

Klem Maria.