lørdag 21. mars 2009

Grattis med 60 års dagen Åge

I dag Fyller vår alles kjære Åge 60 år,og det går ikke upåakta hen:)
Jeg har vokst opp med musikken hans,for min kjære pappa er Åge fan på sin hals.. husker bilturer med Ramp på full guffe:) Så blei det Levva Livet,Dains me Mæ,Eldorado osv
Og sanger som Rio,the Janeiro,Dains me mæ,Skin sola,Lørdagskveilln,Bilde tå´n Ivers,Ramp.4 Pils og en pizza,Lys og Varme,Min dag,Trondheimsnatt,Levva livet,Rosalita,Norge mitt Norge,Åh va det du Jesus,14 Pages,Hold fast og mange,mange flere:)
Og Åge er en del av min oppvekst,min ungdomstid og mitt voksen liv. Og er så heldig å ha vært på et par Åge konserter med lite folk i salen,og du og du for en kommunikasjon han har men publikumet sitt:)

,
Dette er en kavalkade med mange av hitsan... Rockefoten går..



Det her er en av mine definitve Åge favoritter.Han beskriver hverdagskjærligheten på en fantastisk måte:)

Adressa hadde spurt sine lesere om hva som var tidenes Åge låt: 28 % svarte Lys og Varme
19% Levva Livet
11% DAins me mæ og Bilde tå´n Ivers

Har du en Åge favoritt og hva er den?
Ønsker deg så masse grattis med dagen Åge,og takk for at du har vært med og berika livet mitt:)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åge er en stor, liten majnn, ja. Tenk, jeg hadde like briller som han på 80-tallet (røde, store - my god!) Jeg liker mange av sangene hans, ingen spesiell favoritt - fordi han har alltid en historie å fortelle. Og så er han seg selv uansett, det liker jeg! Kos deg uansett møkkaværet vi har i dag, Eva! Klem fra Randi**

Havfruen sa...

åååå....æ e så gla i dæ..Det er min favoritt og ble så glad for at du hadde lagt ut den. Nå har jeg hørt den flere ganger..får tårer i øynene hver gang jeg hører den.
Vakker..rett og slett!! Takk!
Hytteklem herfra..

Hemma hos Klara... sa...

Ljus och värme låten känner jag igen... kommer inte på vilken som sjöng den på svenska dock... (nu kommer jag och fundera hela kvällen tills jag kommer på det *fniss*)

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Helena

Sessan ☆ Prinsessan sa...

ME LØVE Åge texterna så jag instämmer i din Gratulation ;D

Tittar in & hoppa du har en strålande kväll söta vän

Miljoner kramar

Anonym sa...

Hehe. Kanskje er vi på samme alder for jeg har også vokst opp med en far som digget Åge. Han var forøvrig også Bruce Springsteen fan også. Og begge artistene har fulgt meg, og jeg hører på dem selv i dag. Kos deg i kveld og takk for hilsen i min blogg.

Tone sa...

Lurer på kor mykje Åge egentlig har hatt å bety for norsk musikk.
Det er ikkje lite trur eg.
Trur Lirekassa var mitt første åge og Sambandet album.