fredag 7. november 2008

Ringve Botaniske hage

Etter å ha levert ungene i barnehagen idag,fant jeg ut at jeg skulle ta med meg kameraet og ta meg en tur på Ringve..For været er jo så nydelig i dag. Og det er så koselig å rusle rundt der,og bare se og nyte roen.  


Høyt i et tre en kråke satt..  Helt rolig lenge,og så kom jeg litt for nærme og vips var den borte.

Mens jeg sto og kikka utover vannet(dammen er vel mer korrekt),så hørte jeg plutselig flapp,flapp,flapp,kikker opp og rekker så vidt å få med meg disse to..To stk mannlige ender som sikkert skulle finne sine fruer:).

Vann-dråpene var fryst fast under nypene.. Fascinerende kunstverk som lages i naturen når frosten kommer:)

Sola lager farger og litt glitter i isen.Man skal jo helst ikke ta bilder mot sola,men det frista litt idag:) 

En liten pinne hadde fryst fast under isen,og det ser ut som en øyenstikker... 

Fascinerende  med ting som er fryst fast i isen,og mønstrene som dannes når isen fryser på.

Et lite gress strå,datt i  vannet og fikk en liten kløver kamerat:) Stilig,synes jeg...

Ønsker dere alle ei riktig god helg:) Klem Eva


12 kommentarer:

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Vad härligt med en tur på egenhand tillsammans med kameran *låter som en dröm*
Underbara bilder med detaljer från naturens rike♥♥

Fnissade när du berättatde om dina nisse askebegere... Jag har nämligen tänkt på just det att hon skall vara VÄLDIGT etablerad för att få med sig "dopfunten" *host* trotts allt har ju jag de flesta minnene till den..... mamma ego har talat ;)

Vad härligt att ni har flott väder!
Här har det varit grått & tråkigt i flera veckor nu & jag blir lei faktiskt.... Kan det inte komma lite sol i det minsta..... Men men, det är bara att gilla läget för just vädret är vel det vi kan påverka minst...

Önskar dig en härlig helg med dina kära
STOR klem till dig min hjärte vän

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Jo LilleBa är noe av de härligaste pysjer vi har!!
Hon har den som är på bilden, som börjar bli liten & så har hon ett två delat sett. Dom är så härligt mjuka & sköna alltså! Men man måste vaske de som ull annars blir dom väldigt stygge *jag har bommet med ena där*

Men jag vill absolut rekommendera dom ja!

Lycka till på jobbet & maj gadd vad avis jag blev på din frisör time!!! Jag trenegr också....

KLEM

Hemma hos Klara... sa...

Vilka underbara bilder! Kul att du antog utmaningen :) skoj att läsa. Jag antar din utmaning, får bli i mitt nästa inlägg.

Ha en underbar helg!
Kram Helena

Cathrine sa...

Kos deg masse du også,og nyt God helg kvelden..
Klem Cathrine

MaritK sa...

Deilig med tid alene uten unger og kan gjøre det man har lyst til en formiddag,kjempefine bilder! Lyktene kan du godt ha ute ja,har flere størrelser,priser fra 149,00.Ha en fin helg!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad VACKRA foton! Iskristaller är fina. Vilken skön promenad. Det ska jag ta i morgon, längtar!

Eva, förlåt mej! Men jag antog inte utmaningen... körde fast och kände att det inte gick. Hoppas du inte blir besviken på mej.

Ha en riktigt fin helg!

STOR KRAM från Eva

GundaM sa...

ååå, mimre mimre...Skulle ønske jeg også kunne stikke innom der og mate endene noe vi gjorde titt og ofte da vi bodde i byen.

Et nydelig sted Ringve ;)

Fredagsklem og takk for turen via nettet!

Anne sa...

Å så flotte bilder Eva.
Du har fanget høsten gjenom ditt kameraøye ja. Frost og varmen av de få solstrålene vi har om dagen.

Ringve,har aldri vært der jeg tror jeg, en en gang skal det bare bli.
Sikkert godt for deg å rusle en tur uten barn også, slik får man senket skuldrene til fulle, få påfyll av ny energi, og ryddet litt i topplokket :-) Reflektere over hvor bra men egentlig har det.

Flott lørda kveld til deg.

og du... hørt noe fra Alex ang treffet...??

Anonym sa...

Så fine bilder! Ja, det er vakkert med frost og is, og du har fanget masse flotte motiver. Tur til Ringve må jeg også tenke på - det er koselig å gå mens man har masse vakkert å se på:) Ha ei fin uke, Eva:) klemmer'*

Cathrine sa...

Heisann Snuppa!
Du har jammen meg flax med deg,tro det eller ei men du var vinneren på min 1 års blogging:-)
Send med din adr på cathrine29@hotmail.com..
Så vil det komme en gave etter hvert :-)
Ønkser deg fortsatt en fin søndag og grattis med din manns farsdag:-)

Klem Cathrine

Min Verden sa...

Så nydelige bilder Eva! Tusen takk for utfordring. Ligger på siden min nå. Er stadig innom, men er litt slappings om dagen... hehe - skjer mye, men har det veldig bra! Klem. Ha en fin uke. Hanne

Anonym sa...

Vad många fina bilder! Att du inte är med på fototrissen du också.. gör det, kom med!