søndag 25. april 2010

Hagearbeid...

Denne helga har vært helt fantstisk i Trondheim... I går var vi ute i nesten 8 timer,og ungene gikk glipp av barnetv,men det gjorde ingenting...
På agendaen vår,sto å trimme ned treet vårt,for det tok nesten all sola på plena.

Enkelte av greinene ble sagd opp til ved,og å få prøve pappa´s motorsag,var enorm stas.. Kunne ikke få nok av det eldste-prinsen:)

To ivrige "skogsarbeidere". Mofis og Momo har kjøpt snekker sett til ungene,med alt utstyr,så de sagde ivei med stor iver og innlevelse...

Arbeidsmannen vår sager ivei,han holdt det gående i nesten 8 timer!

Og sager storebror,så skal lillebror sage... Og tunga er rett i munnen:)

Min kjære i toppen av treet! Flinkesten:)
Det er nesten rart å se ut nå,for han har sagd ned så mange grener.. Blir det min oase i år også,eller må jeg vente til neste år?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Flinke arbeidskara! Deilig å få det gjort, kan jeg tenke meg - og vi må da tro du får oasen din i år, det stemmer jeg for iallefall! Og så MÅ du passe på ryggen din, for å plages med den unner jeg ingen. God bedring, Eva - og ha ei fin uke! Klæm!

Som mine dager er sa...

Dere er utrolig flinke til å involvere ungene i de "voksnes" oppgaver. Og det er jo noe ungene elsker. De vil nok samle mange gode minner fra barndommen sin. Ekte "kara-arbeid" er virkelig noe for guttene vettu ;-)

Ja været har i sannhet vært fantastisk. Jeg lever og bobler over av tilfredshet. Tidenes verste vinter (fra mitt ståsted) lar jeg lett gå i glemmeboken og skal heller konsentrere meg om å skape minner fra den kommende sommeren.

Nyt dagene dine Eva, travle eller ikke. De er jo selve livet ...

Klem Marit

Kathrine sa...

Kjempeflott! Saging er jo gøy da. Og hagearbeid er morro!
Nyt dagene, nå har termometeret krøpet opp til +15 her. Men vi planlegger skitur til hytta på lørdag 1.mai, til søndag. Fikk høre av han som kjører spormaskina innover fjellet, at det er flotte forhold. He..Skal jammen pakke opp igjen skiskoene ja, om været holder seg.
Klem:)

Anne sa...

En skal tidlig krøkes som god arbeidskar skal bli!!! og klart synes gutta dette er kjekt, få delta på den måten der som Marit skriver, enormt, men det vet du jo jeg synes.

Været ja, helt..., helt deilig ret og slett, en skulle hatt mye mer fri nå på denne årstiden.

Hvordan gikk det med ditt kamera foressten?? fått tilbake, fritt forstøv??? irriterende når en er uten i alle fall, aldri at en har lyst til å ta bilder så mye som da :-(

Nærmer seg ja, glær må!!! he he

Tante Mimmi sa...

Hærleg!
Det er jo så godt med denne årstida! Me bygde trehytte! Kjekt å gjere ting saman! :)

Randi sa...

Dere er bare så flnke til å la ungene være med på ALT...blir jo i godt humør av å se på bildene jeg. Det er mange barn som ikke får være med på noe av det foreldrene gjør...og barna elsker jo og være med:-)

Huff, har du pådratt deg ryggondt.....det er noe herk...ta vare på deg selv og ta det med ro. Selv om det hjelper og røre seg så tar det mye energi og gå å ha vondt.

Her er det lite som minner om vår akkurat nå...snø og dritt vær. Men jeg har bestilt det vårværet til midten av mai...strålende sol og 20 grader..juhuuu...masse go mat, og go drikke...herlige damer med felles interesser....gu kor øæ gle mæ!!

Varmevårklemmer på tur

ta vare på deg selv nå da

Unknown sa...

Heisann! Sjekk innom All of Irina. Hun trenger tips til flotte plasser i Åre...så kom jeg på å tenke på deg da vettu. Rart med denne blogg verden, du...