tirsdag 20. april 2010

Barnas Sykkeldag

På lørdadg så var det Barnas Sykkeldag i byen.. Og med de entusiastiske syklistene vi har i familien,så trossa vi snø,regn og vind for å dra.. Må vel sies at mamma´n i huset helst hadde vært hjemme.Men som det sies: Det finnes ikke dårlig vær,bare dårlige klær. Så det var bare å finne fram vinterklærne sine og dra...

Det var ferdighets øvelser,og her er det eldstemann som forsøker seg på å sykle på planken.. Og han greide det etterhvert:)

Minsten skulle sykle slalom,gjennom kjeglene... Gikk tålelig bra å gå igjennom:) Han har en sykkel uten pedaler,for å lære seg å holde balansen. Veldig fornøyd med den:)

Oj,oj,oj,ikke bare tunga,men føttene må være på rett plass her:) Slalom var ganske så gøy,og iveren var stor:)

Det var mange unger med foreldre som hadde trosset været,og vi ble belønnet med sol utover dagen:) Herlig å se så mange ivrige deltagere:)

Minsten med pappa ved sin side har nesten fullført sitt første sykkel-løp:) Klassen opp til 5 år!

Siden eldstemann snart er 5 så fikk han delta i klassen 5-10 år,og han var overlykkelig:) Han hadde sykla løp,uten mamma og pappa for ikke å snakke om i gata.Og han kom ikke sist.... Lykken var stor,og opplevelsen sitter i hukommelsen.

Alle ungene fikk premie,en sekk med eplejuice,drikkeflaske,refleks mm. Og etter løpet ble det trukket ut 6 sykler,og en av guttene på eldstemann sin avdeling i bhg,vant seg en DBS sykkel.Stor stas:)

26 Juni går Tour of Norway avstabelen,og det kolliderer med ferie,men ifølge vår eldste sønn,så avlyser vi ferien for å delta i SYKKELLØP!

7 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Her har vi en sykkelist in spe! Det blir nok Tour de France på dere etterhvert ;-)

Utrolig bra at Trheim kommune klarer å sparke igang slike ting. De er virkelig på gli nå. Ikke minst at de kan engasjere ungene. Artig.

Du er mer sjelden å se her inne nå Eva. Det er vel dagene som er lange og fridagene for få. Sånn er det bare å være småbarnsmor. Det er tross alt ungene som er viktigst.

Klem Marit

Miriam Elisabeth ツ sa...

Dette så riktig så festlig ut :) Herlige bilder!

Anne sa...

YES!! det er gutta sine det Eva :-)

Og savnet har du vært da snuppa!! har du fått fix`a det kamera nå, fritt for støv, for jammen har jeg tankt på deg ja, irriterende, sørgelig og klart uten!! kamera lenge du kanskje?? kjenner jeg meg selv rett hadde jeg vel nesten tørna...

Godt du er tilbake sier nå jeg :-))

Anonym sa...

Enig med eldstemann, jeg - avlys ferien og vær med på sykkelritt - for sykkel er DIGG!!! Lurt med sykkel uten pedaler, det blir som ski uten staver, det - og da kommer balansen. Flinke unger, og jeg kan tenke meg hvor stor stas dette var! Det blir mer og mer sykkel her i landet, og det er alldeles herlig!

Alltid koselig med noen ord fra deg i bloggeland, vi snakkes snart. Klemmer sendes nedover til deg**

Dreamgirl sa...

Flinke unger :) Og tenk å sykle et løp HELT alene da :) Opplevelse

Gry Offernes sa...

Dette hørtes ut som en flott dag med masse flotte unger som koste seg!

Randi sa...

Ska si de er flinke disse guttene dine. Og selvfølgelig skal dere avlyse ferien...hihihihi

Godt du fikk fikset kameraet...jeg har en mann som pusser det for meg...for jeg har ikke tlal på alle gangen jeg har fått støv inni det.
Ha en flott dag