mandag 1. juni 2009

Mandagstema-Former

I dag er temaet former for oss som er med på Mandagstema...


DSC_0045.JPG  


Det første som slo meg,var kakeformer,og da måtte jeg finne fram pepperkakeformene våre.


Og hvis dere ser nærmere så er det ikke noen koner,menn eller griser,men Ole Brumm,Tigergutt,NAsse Nøff,tog,hai,englevinger og bakelue,hjerter og en stjerne... Har liksom ikke jommet helt dit at jeg har kjøpt meg de andre.Men jeg har sett Pippi Langstømpe former et sted for lenge siden og ønsker meg det!


  DSC_0053.JPG


Vi er inne i ei bursdagtid hos oss,og imorra skal vi feire min kjæres eldstemann sin 17 års dag,da må det ei kake i ovnen. Og kakeforma er gammel,og den aller beste jeg har.. Liker ikke den som er ny...


DSC_0135.JPG  


En rund form i Korsvika,rustet og garantert med en historie å fortelle...


DSC_0032.JPG


Nå er det så flott med løvetanna,og de er så fine og runde når de er avblomstret... Før de flyger avgårde...


DSC_0163.JPG  


Noen vannlilje blad fra Ringve,med vakre former...


For flere former så stikk innom her



22 kommentarer:

Vibeke sa...

Sjove interessante former, flot tolknig.

Anonym sa...

Her var det mange vakre former, Eva. Flotte bilder også, sørlig vannliljene:o) Fin dag videre. KLÆM***

Petunia sa...

Her er det mange forem rjeg liker du! Både de fra naturen og dem man kan finne på kjøkkenet:)

Kathrine sa...

Flotte former! Vi ha de overalt i hverdagen:) Du har fanget mange av dem.

Klem:)

Hege sa...

Nydelige former!! Likte veldig godt vannliljebildet fra Ringve. Og det minnet meg på at der er det lenge siden jeg har vært. :)

Nå er pinsa over og gitt, og finværet på hell. Håper dere har koset dere i langhelga.

Hege :)

Anette sa...

Sikke nogle flotte og meget forskellige former. God mandag aften.

Unknown sa...

Variert tolkning av mandagstema. Kakeformer er lenge siden jeg har brukt!

Havfruen sa...

Takk for sist:)

Flotte former, jeg er enig i at den gamle er best, har makan sjøl! Og den løvetanna? Ja den dekker det meste her på hytta...kan knapt sette fra seg kaffekoppen ut:)

Kos dere med bursdag og klem fra meg:)

rosa:-) sa...

Hei hei:-)
Bildene dine blir bare bedre og bedre:-) (Huff, hørtes det frekt ut? Mente det ikke slik!) Du har så fine bilder og jeg har sansen for tolkningen din av tema. Spennende å følge med.
Håper bursdags forberedelser og selskap går/har gått bra!
Solklem

Anne-Berit sa...

Her var det former i alle varianter,og naturen lager jo de flotteste former man kan tenke seg.
Veldig fine bilder av alt sammen.

Anonym sa...

Vilka fina bilder med olika former.
Men stoppa fort undan pepparkaksformarna tills julen kommer :-)).

Hälsningar
strömma

Anne sa...

Nemmen, i sving med julebaksten alt Eva :-))

Du skjønner hva jeg likte her da...

Tante Mimmi sa...

Så flotte former du har Eva!!!!;)

Rimkogeren sa...

Trist man ikke maile smagsprøver. God bagelyst.
Mange fine skud - god tokning :-)

Unknown sa...

Her var det mange flotte former, Eva:0)
Har ein del utradisjonelle pepparkakeformer vi og;9)
Nydelege naturbilder!!
Klem

Malys krok sa...

Artig at du tok fram alle de formene. Jeg var inne på samme tanke, men så ble det noe annet da. Flott løsning. Gratulerer med dagen til 17 åringen. fint og med de formene naturen har gitt. Ha det godt. Hilsen Margit.

GundaM sa...

Ja her var det litt av hvert, og jeg falt nå helt for den rustne greia der...HIhi

Takk for sist forresten, ble ikke så masse jabbing mellom oss men gøy var det;)

Din yngste ser utt il å bli en ahdy man ;)

Klem fra meg

Ellen sa...

FLOT :-) Jeg har tænkt på mange former, men ikke bageformer...

Jeanette Jess1 sa...

Flott!!!
Du er så flink - jeg ruslet rundt i mitt eget hode i går og lette etter noe til denne oppgaven,kakeformer har jeg jo mange av,men de tenkte jeg selvsagt ikke på...løvetann bildet var kjempefint. Synes avblomstrede løvetannblomster er kjempeflotte.

Ha en fantastisk tirsdag!!!

JULIEK sa...

....men for noen lekre pepperkake former. Elsker slike former og samler litt på dem. Disse var jo ganske så spesielle : )

Bling - our elf on the shelf sa...

Eva da, man kan ikke vise frem slike flotte pepperkakeformer til verdens mest julete dame *fnis*
De var bare så lekre. Og det lille jeg så av kaka på bilde to fikk vannet til å komme i munnen det også ;)
Flott bidrag!!!

det lange hvite huset sa...

Så mange fine pepperkakeformer du har! Mange fine bilder hadde du å vise fram og!