fredag 3. oktober 2008

Velkommen til jentekveld:)

Slik ble jentene i S-laget ønsket velkommen igår:)  Hver første torsdag i måneden er hellig,da er det slarv-klubb som jeg kaller det,for syforening kan det ikke kalles,for vi har aldri tatt i et håndarbeide,men spiser god mat,skravler og koser oss:)

Så er det det med mat,vi har holdt på i 11år,og vært igjennom det meste på matfronten.. Enkelte har sine spesialiteter som vi aldri blir lei av og aldri får nok av:)  Men i går skulle det være lettvint og godt,og her i huset er Nachos høyt oppe på favoritt lista. Enkelt og godt.. 
Så her er min enkle oppskrift på Nachos:

Man tager: Kjøttdeig,kylling eller vanlig(har ikke prøvd med svinekjøttdeig), 800g til 6stk
1 pose taco pulver til hver pakke kjøttdeig en bruker, 
1 boks brune bønner
1 boks mais
1 purre
1 pose cheddar dip
4 dl melk(til ostesausen)
nacho-chips
revet ost


Kjøttdeig nederst,så bønner,mais,purre og ostesaus over

Ta på så mye nacho chips og ost du ønsker,sett i ovnen på 200-225 grader i ca 25min

Og voila,har du et smakfullt måltid:) 

Vi kosa oss,maten gikk ned på høykant.. 
Vi fikk jabba og kosa oss med talglys og god stemning,godteri og cheez-doodles:)  Et deilig pustehull i hverdagen:)

Ønsker alle sammen ei riktig god helg:) Klem Eva

10 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så gott! det där med tjejkväll verkar urmysigt:)
Tack för gratulationerna! (nu tänker jag sluta fylla år;))
ha en riktigt härlig helg!
kram

Anne sa...

Å så koselig det virket til å være da :-) gode venner, god prat og god mat. Kan man ønske seg mer??

Du har evnen til å gjøre det koselig rundt deg du Eva, det kan man se her inne :-)))

God fredag kveld til deg.

♥ cloudberrie ♥ sa...

MUMS vad gott det ser ut!
Det receptet måste jag komma ihåg.

Mysigt med tjejkväll.

TACK snälla rara du för de värmande orden, de betyder mycket. Jag har redan plockat bort mitt inlägg... kände att det blev lite för privat...

Ha en riktigt skön helg!!!
KRAM från Eva

Dreamgirl sa...

Å, nam :) Den der oppskriften må prøves

Cathrine sa...

Å så deilig ta så ut da,nam nam.
Har kosa oss med taco i dag vi å,seinar bli det skal vi danse :-)
Ha ei superfin helg,og ikke jobb dæ ihjel...
God helg dag klem

GundaM sa...

Du å du så nydelig det var på trappa med den balja, plantene og lysa!

Og så kosselig å treffes og skravle på jenters vis, javisst ;0)

Klem og go helg!

liven sa...

Så koselg med slik jabbeklubb!!
Vi har bare klubb fem-seks ganger i året!! den klubben kan vi kalle "nålens hvile".....Vi har alltid på en fredag så du skjønner det blir masse prat og kos!!
Tusen takk for oppskriften.......denne passe nok her i huset:o)

Ha en fin helg:O)

Tante Mimmi sa...

Å, eg vert litt sur eg når eg ser slik god mat! For eg er litt slik halvsvolten på tur i blogglandia...
S-laget! kult navn! Klubbe er livsviktigt! Det er så koslegt- stakkar mannar som ikkje har klubb:) God helg!

Marit Vollan sa...

jiiha. Ny oppskrift- ny rett jeg kan prøve! Og så koselig med jentekveld da. Lurt å ha fast dag. Det ble for mye organisering på kluben vår (alltid noen som bille flytte dag) og alle ba meg ordne hver gang. Jeg ble lei - og vi tok en lengere pause.... dumt. men men. Ha ei flott uke du oxo, klem

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Åhhh vad koseligt & ummmmm vad god mat!!

Hoppas ni hade det helt fantastiskt❤

Gott att fler tar & känner på tonårs momenten.....
Heldigvis är vår prinsessa i det stadiet att man inte behöver passa sig med vad hon får med av ekonomi & div annat, här får man heller passa sig för kraft utrycken *fniss* you know, the F word......

Ha en härlig lördag söta

KLEMMER