tirsdag 18. januar 2011

Aking i Spruten

På søndag så tok vi turen til akebakken Spruten som ligger like ved Telenor sitt bygg på Valentinlyst i Trondheim... En akurat passe stor bakke,for våre små. Eldstemann setter ut fra toppen alene,mens minstemann må ha med seg pappa eller mamma,for det går litt fort...

Huhei,hvor det går....

Ingen vits i å sette nedpå rompa,for da går det bare saktere...

Stor stas til minstemann å ake med papsen:)

Det er deilig å være ute og ha det gøy sammen.. Og jeg er glad vi gjorde det i helga,for nå er det blitt isete og hardt over alt:(
Så har du muligheten,dra på en aketur da vel....

7 kommentarer:

Havfruen sa...

Poppis bakke den der:)) Skal love deg det er blankis her også, over alt!! På plena kan man gå på skøyter...og på veiene!!
Ha en topp ettermiddag, klem fra meg:)

Som mine dager er sa...

Hu hei hvor det går unna i bakkene. Aking er vel noe av det artigste som finnes om vinteren. Det er fin trim for de voksne også ;-)

Dere er flinke til å ta med unger på aktiviteter. En god hønemor og hanefar for guttene deres.

Ha en fin uke videre - denne gangen på glattisen og med skøyter på beina.

Klem Marit

Tovepia sa...

Tenker de som var store koste seg også:)
Man må sannelig benytte akedagene, for nå er det virkelig holke..livsfarlig å gå ut og inn hos meg, for "vaktmesteren" har streika...ser det ut som:O)
Kos dokker videre denne uka, klem fra meg;)

GundaM sa...

artige akebilder!!

javisst ble det hardt og glatt der ute du, men snøen minker da....på godt og vondt ;)

kos dere videre!

Anne sa...

Her går det virkelig unna du :-) ser jo helt kjempemorsomt ut jo.

Og det er slik en skaper gode minner Eva, som familie, utrolig viktig det gitt!!

Anneklem i kvelden, sliten og dett i nesen jeg gitt.

Annklem.

Randi sa...

Så moro da, Eva...dere er flinke til å gjøre ting samens med barna:-)

Her er det litt sol og heldigvis litt kaldt.....jeg mister helt energien av bare regn og grått vær...


Ha en fin uke
go klem

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Spruten er da ganske så bratt, den - tøffing han som åker der alene! Det ble glatt, ja - takk og pris for sykkelen, sier jeg, mye bedre enn å gå eller kjøre. Kos deg med onsdagskvelden,straks helg igjen! Klemmer**