søndag 7. desember 2008

Pepperkaker og nok en julesang:)

Her har det vært inne helg. Våre to små har hatt feber og vært i sjaber form.. Både i går og idag,så har det vært pepperkake-baking.. Med Ikea-deig igår,og min første hjemmelagde i dag.


Her er noen av formene,jeg har vært så heldig å finne Ole Brumm,Tigergutt og Nasse Nøff former for mange år siden,så det har vi,ikke damer og menn:) Tog,hjerter og hai..


I går hadde jeg og min kjære vært sammen i 6 år,og da fikk han denne rosen til meg:) Dama på Drivstua,putta et
hjerte inni rosen:) Lekkert synes jeg:) Og hvis noen lurer,han huska ikke på det!



Dette er også en av mine favoritter nå til jul:) Ha en fin kveld:) Klem Eva☀

17 kommentarer:

Lemi sa...

d andre verset e fra sangen Tenn lys! syns den e flott ;) e så flott å sei først verset og så synge ett refreng i tenn lys ;)

Solveig sa...

Hei hei:)
Så koslig med pepperkake baking!
Selv om jeg synes det er den verste bakinga jeg gjør.
Tar sånn tid.. Men jeg bakte det i går med mine 2 søstre:)

Gratulerer med 6 år:)
Mannfolk!! Hva er det med dem:P

Har noe til deg inne hos meg:)

Som mine dager er sa...

Du, jeg skal si deg at det ble masse deig-spising hos oss også. Men disse søte ugjærete deigene er jo gode da, må bare innrømme det ;-)

Det er så kjedelig når ungene er sjuke, man føler sånn med de små som strever med feber og slapphet. Det er bare å gjøre det beste ut av det, noe du har klart. Unger elsker jo baking da. Også skaper det tradisjoner. Det er viktig for et barnesinn.

Gratulerer med 6-års dagen til deg og Tore. Er det ikke godt å være så himla glad i hverandre etter så mange år?! Fortsett sånn, Eva. Jeg ønsker dere mange mange lykkelige år framover ;-)

I morgen er det jobb. Jeg ligger en uke på etterskudd og gru-gleder meg. En nyansatt starter også, og jeg har ikke fått gjort nødvendige forberedelser. Får ta det på sparket, det går nok bra.

Vi høres Eva. Nyt dagene, ikke stress.

Klem fra Marit

irina sa...

Halloen vennen ;)

Ja de er no god. Men jeg kjenner jeg er sliten for tiden og da er jeg litt hissig dessverre.
de skulle hatt en slik mamma som deg vet du.

men jeg elsker dem og de sier de ikke vil ha en annen mamma :)

Har du og prinsene lyst å komme på nissefest på lørdag. Hjemme hos oss, gløgg og lussekatter !!

Klem

Marit Vollan sa...

Gleder meg til å se huset ferdig!!

Og heldige Tore som får blomst med hjerte av deg (og en øl hver dag i disse adventsdager)

Ønsker deg en riktig god og laaang natt, uten små pauser;-) klem

Cathrine sa...

Heisann og hoppsann!!!
Ser du har hatt en sykdomshelg med masse kos læll :-)

Har vært med svigers vi,men det tror jeg at jeg sa før helgen...
Ridde på hest i går med mitt tantebarn på 11 år,så min rompe er passe mørbanket i dag..

Stjernene din var kjempefine,har lyst på slike jeg også,men finner jeg da..Nei altfor lite utvalg i denne byen...:-(

ha en fortryllende mandag snuppis :-)

Klem Cathrine

♥ cloudberrie ♥ sa...

Mysigt med pepparkaksbakning!

Hoppas att din vecka har startat bra.

KRAM från Eva

liven sa...

Så kjekt å bake med ungene!!
Har håp om å få med jentene mine hvertfall....i neste uke gjerne:o)
så nydelig rose da!!
Koselig!

håper ungene er på bedringens vei....kjedelig med sykdom på de små!!

Ha en fin kveld og håper du får en fin uke:O)

Cathrine sa...

Uff da Eva,ikke nå særlig med 2 syke barn sammtidig :-(
Men er ikke dette typisk for denne årstiden og ikke minst midt oppi julestria..Men det blir jul læll,og da er ungan frisk :-)

Har baka krumkaka i dag æ,det e så godt..Det syntes gutta også..

Kos dæ videre og krysse fingran for at Ulrik og Ole bli rask i formen..

Klem cathrine

Veronica's hus sa...

koselig med bakedag med barna da:)
Det er så morsomt å lage sine egene tradisjoner i slike høytider, så gøy når de igjen til neste jul snakker om alt vi må gjøre som i fjor:)

enig md svigerinnen din jeg julen er best i norge.

ha en fin kveld videre.

klem

Anonym sa...

ååå så underbar film! Jag älskar Bowie :)

GundaM sa...

Titt tei der;)

Innom noen av mine favoritter. Endelig fikk jeg da hjelp til å slette endel bilder i bloggen slik at ejg har mlighet til å legge inn flere, har satt inn nytt system i blogger og det fant jo ikke jeg utav..Men hjelp er det å finne der ute!

Ha fortsatt en fin uke der ute Eva!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Stackars små juvelerna som har feber *tröst♥ från mig*

Dua mig, du sa något där om repriserna på barnsångerna....... Jag kommer höra "Fiffi & blomsterbarna" hela natten tror jag.....
Så jag stämmer in i att -KAN NÅGON LAGA FILMERNA LÄNGRE??? *fniss*

Hi hi, du är så morsom Eva, du liksom.... Du lener dig nok inte mye tillbaka!! Tänker du är en sån super mami faktsikt ;) Men tips är alltid flott, det synes jag också *smile*

Nu har jag suttit & läst alla dina kommentarer sedan torsdag eftermiddag då mitt besök kom & jag säger WOW & TACK för ALLA goda ord du sänder gång efter gång, även om jag inte alltid hänger med att få svara lika fortløpende!!

Miljoner klemmer till dig min hjärte vän

Elisabeth sa...

Så søtt med hjerte i rosa. Har snart jubileum jeg og mannen min også.

God Jul

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Det ligger en award till dig från mig på min blogg♡

Veronica's hus sa...

Heihei.
Ja robb thuiaen du også, de blir kjempefine og veldig julete:)

lykke til da.

Klem

irina sa...

he ..vi er alle forskjellig vet du :)
Og jeg sier at det er jeg som er avikern og ikke dre :)

Her er jeg superstressa, trøtt og sliten.

du , har dere ikke lyst å komme en dag i neste uke. bare si en dag !!
Så kan vi kose oss :)

Håper formen er bedre !!
Klem