mandag 23. mai 2011

Tännforsen

På lørdag så var vi og opplevde en naturopplevelse av dimensjoner. Vi kom oss endelig til Tännforsen, en av Sveriges største fosser som ligger ca 1,6 mil fra Åre.. Og for en tid vi kom oss dit på.WOW sier jeg bare.. Det var et mektig syn,og vi hørte fossen før vi kom fram,det buldret...

Det er 720 kubikkmeter vann som renner over kanten i sekundet...

Uansett hvor vi snudde oss,så var det vakre regnbuer som dukket opp...

Det er krefter i sving...

Det var som å være i en eventyr-verden:)

Vi må tilbake senere i sommer for å se forskjellen når snøsmeltinga har gitt seg. Og nå må vi tilbake til vinteren også,når det er masse igloer som er opplyst og et spektakulært skue:)

Vil du vite mere så trykker du bare HER

4 kommentarer:

Tovepia sa...

Utrolige bilder, flotte!!..det er noen krefter igang i en slik foss.
Håper du nyter mais varme dager som idag, men det skal ikke bli slik er jeg redd;)
Ha en fin kveld, klem fra meg;)

Anonym sa...

God morgen! Dette var jammen vakkert! Spektakulært og vakkert! Jeg har aldri vært der, men det tror jeg jammen jeg må en gang - kan jo dra til Åre når det er sommer, også! Nydelige bilder, Eva - det er nesten så jeg hører bruset! Ha en god og fin onsdag, straks helg igjen! Klem til deg**

HansHB sa...

Flotte bilder fra en kjent foss. Var her og tok bilder i høstferien i fjor. Herlige høstfarger i området!

Eva Helen sa...

Kjære vene, for noen fantastiske bilder av fossen! Må ha vært en spektakulær opplevelse:).