søndag 29. august 2010

Humla suser....

Det er noe med å sitte ved blomstene sine,og se humlene lande blandt de litt visne og de noe litt mere friske blomstene. Ihvertfall når man vet at humla er en truet art på verdensbasis...
Omlag 1/3 av humlene i Usa er mystisk forsvunet eller døde,og det antes at det samme vil skje her.Krysser fingrene for at ikke det skal skje,for det får alvorlige konsekvenser for life as we know it...

Imens nyter jeg å se disse viktige bidragsyterne til økosystemet vårt i arbeid:)

Det skal de ha,de er ivrige i arbeidet sitt og fantastiske motiv:) Ha en strålende søndag:)
Klem Eva

5 kommentarer:

Randi sa...

Humla forsvinner? nei...det vil vi jo ikke! hva kan forårsake det tro...håper vi får ha den lenge, lenge her.

Nyter sommeren på sitt siste du også..
Her skal dagen...eller ettermiddagen nytes på tur om jeg får dradd med meg resten. Da blir det sopptur.....:-)

Ha en fin søndag vennen
klem

Dreamgirl sa...

Forsvinner humla??? Det er vel lite praktisk... sånn for min del kan de godt skygge unna sitteplasen min ute, men gjerne besøke blomstene

Havfruen sa...

Kan du skjønne hvorfor disse koselige humlene forsvinner? Vepsen derimot...den er jeg redd..:)
Nyt siste rest av sommer Eva, klem fra meg:)

Bling - our elf on the shelf sa...

De er ikke direkte utrydningstruede i hagen her i allefall, vi har en hel kolloni :)
Håper de ikke forsvinner, det hadde vært trist synes jeg. For ikke å snakke om katastrofalt...

Anonym sa...

Humla må ikke forsvinne, nei - de er så koselige å sitte og se/høre på! Og hva skjer med moder jord da? Nei, vi må slå et slag for humla - omtrent eneste insektet jeg ikke får 'hætta' av. Håper du har det fint på en onsdag, Eva - jaggu snart helg igjen! Klemmer**