onsdag 9. desember 2009

Potetkasse og pepperkakebakere

Forrige uke var jeg på mitt første besøk hos Containergirl og det ble med et par potetkasser hjem.Den ene står nå ved trappa,pynta til jul.

Eplene er vanlige røde epler,sprayet med bladglans-spray.

I går bakte vi peppekaker-igjen! Og her er minstemann med sin rød/blå nese etter et fall i bhg! Mest ivrig på smaking og klovning i går:)

Mamma,ta bilde av mæ no! E den itj fin? Veldig fin vennen:) Han bakte som en helt.
Godt at ungene er så interesserte i å være med,og i går hadde vi god hjelp i mormor:)

13 kommentarer:

Linda sa...

Så koselig du har pyntet på trappen din!
En slik er alltid hyggelig !
Ser ut til at guttene koser seg med pepperkakebaksten ja!
Det er selve søle og knaingen av deigen som er det artigeste ;O)
Og ikke minst deismakingen da!

Ha en fin kveld!
Klem Linda

Dreamgirl sa...

Så koselig pynt på trappa :)
Her i huset er det heller dårlig med det. Her står enda høstpynten ;)

Kathrine sa...

Blir nok flere besøk til containerdamen nå tenker jeg:) Lenge siden jeg var der nå..
Tips med potetkassene du hadde her:) Har så mange på en gård, kanskje jeg skal hente meg noen til å sette ute jeg også.
Vi skal bake pepperkaker til helgen tenker jeg. Må bare få ferdig malen av hytta vår. Ungene er så store, at jeg lurer på om jeg får være med mere nå,)
Koselig tid dette, og snart bare 14 dager til juuul!!
klem:))

Anonym sa...

Sjå dær, ja - det vart ei fin pottetkasse, det! Skikkelig julestemning hos dere nå. Og enda en runde med pepperkaker, du er supermamma, ingen tvil i min sjel:o) Flinke unger har du, også - de er heldige som får være med på så mye! Kos deg videre i adventstida, min venn. Klem fra meg**

Jeanette Jess1 sa...

Så koselig du har pyntet trappen din, ønsker meg stor trapp jeg også. Her er det såvidt plass til ett par lykter.
Satser på pepperkakebaking en dag her også nå snart, har juksa og kjøpt ferdig deig,så da kan det jo hende at det blir...

ellers tar vi det veldig easy før jul. steller litt men har ikke tenkt å vaske ihjel meg - vi skal heller kose oss masse ;o)

Anne sa...

Nemmen se det blikket da, du så lyst jeg fikk til å bøye meg ned å kose litt med den lille kjekkasen.

Dessuten kan du hilse og si at `Rød Nese` er på mote disse dager, sammen for Røde Kors du vet, og kampen mot fattigdom og elendighet.

Overbevist om at Containergirl får flere besøk av deg også nå ja :-) mye fint der ja, en kan missunne den kjærringa den jobben du..., eller... hadde vel vært fullt her i huset da, og gubben hadde jeg vel ikke funnet blant kasser og gammelt rask, ja ja, om han ikke hadde stukket av da...

Gry Offernes sa...

Så koselig dere har det, da! Godt å se at det er andre som driver aktivt med pepperkake-baking også!

Og potetkasser! Hadde vært artig å sett ansiktene til folk 50 år tilbake i tid dersom de visste at vi betalte godt for noen slike, samt pyntet med dem til jul!?!

liven sa...

Som guttene koser seg da!!
Her håper jeg jentene vil bake litt!! Ene gutten er i nordsjøen og den andre er opptatt av fotball og kjæreste.....men de bakte jo da de var små :o)
Tøff potetkasse fra Gunda.....det er et sted jeg gjerne ville besøkt!!! koselig pyntet :o)

Ha en fin dag eva og kos deg med guttene dine:o)

GundaM sa...

Koselige førjulsbilder av hjelpsomme gutter;) her er det bare minsten som er med på bakinga og kakemenn ahr vi funnet ut vi kjøper i år og så bare pynter vi de med masse nonstop og lakris!!!

Gøy å se kassa di her inne. Idag har jeg fridag fra jobb, deilig å bare pusle her hjemme med tomt hus.Ikke ofte det og snart skal jeg ta bilder i hagen...Huttitu, tenk at ejg ikke prioriterer vaskinga!

Hege sa...

Koselige bilder! :)

Her ble det også baket pepperkaker i går, jeg hadde invitert 2 av Elias sine kompiser. Så fikk de herje vilt på kjøkkenet. :) Veldig koselig!

Ha en fin onsdag,
klem fra Hege

Camilla Elstad sa...

Så flinke de er til å bake :) Får håpe rødblånesen er borte til jul ;)

Solveig sa...

Så koselig:):) Pepperkakene går fort unna hos dere også,hehe.. Guttene har det fint ja skjønner jeg. Godt å få hjelp og ekstra kos med mormor med da:) Huff,stakkar som har fått en rød nese da:S

Solveig sa...

Glemte å si: utrolig lekkert du har pyntet utenfor:):)