søndag 8. november 2009

Forberedelser til farsdag....

I dag er det som kjent farsdag,og vi har feira med pakke og nystekte vafler. Eldstemann er selverklært kokk,og må selvfølgelig hjelpe til...

I dag fikk han knekke egg for første gang,og det var en smule vanskelig å knekke på plastbollen...

Så mamma´n fant fram en kaffekopp å knekke mot... Gikk mye bedre ja..

5 egg knekte han,og bare 2 små skall biter havna oppi:) Han var så tolt at han nesten sprakk:)

Men etter å ha knekt egg,så var det mere stas å smake på røra enn å vispe! Godt ja!!!

Avtalen var at de skulle få bollen med røra etter at alle vaflene var stekt,og bollen måtte på gulvet! De henta seg skjeer og satte igang.. Minsten måtte skifte klær etter seansen,og eldstemann var ivirg til å få med seg de siste restene!!!

Både pappa´n og Mofis´n var fornøyde med å få pakker og nystekte vafler på formiddagen:) Og ungene var stolte som bare det,for de hadde valgt ut pakkene,Mofis fikk en nisse... Så nå må mams og paps begynne jula:)

6 kommentarer:

Havfruen sa...

Trenger en bakemester jeg...sender du gutten hit? Major vil helt sikkert hjelpe ham med bakebollen etterpå hvis den settes på gulvet:))
Høres ut som dere hara hatt en skikkelig kosedag:)
Nyt fortsettelsen ogklem fra meg:)

Jeanette Jess1 sa...

He he så koseli dere har det ;o)
SÅ stas å få hjelpe til og få slikke bollen etterpå. Her har farsdagen blitt tilringt på handballcup, papsen har vært på jakt hele helga,så han gikk glipp av både frokost på senga og kake til kaffen i dag ;o)

Som mine dager er sa...

Ja la ungene få utfolde seg og delta. Det er DET de lærer av og som gjør dem flinke i framtida.

Så sjarmerende de to sønnene dine at jeg kunne klemt dem godt. Jeg får vel anledning til det en gang ;-) Det ble ikke mye kaker og stæsj hos oss i dag. Det gjorde vi unna i går. Med vafler, kaker rundstykker og masse besøk. Koselig det.

Ha en flott uke min venn. Setter stor pris på deg, latteren din, og sjarmen din. Du er herlig Eva !!!

Klem fra marit

GundaM sa...

Sjarmerende bilder som vanlig ;) Og syns jeg ser hvor stolt han er over å klare knekke egg !!! herlig

Håper godværet vi har fortsetter i uka som kommer!

og takk for sist forresten, koselig treffe deg "live" i rolige former;)

Camilla Elstad sa...

Så flinke unger du har! Og så godt å se at de vil smake på røren, det har ingen av mine to noen gang gjort... Det er det vi har hunden til ;)

Hege sa...

Så gode de er!

Stas med hjelp på kjøkkenet, jeg jobber hardt for å få hjelp jeg. Elias er ikke veeeldig interessert... kanskje for at mamma'n er så lite glad i søl... hehe...